google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Nya hjälpmedel för släktforskare

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

fredag 2 juli 2010

Nya hjälpmedel för släktforskare

När alla andra är ute i solen och det är total stiltje inom släktforskningen har jag varit lite flitig. Jag skall sammanfatta mina aktiviteter.

Jag har startat en nyhetskanal för släktforskare med hjälp av TWINGLY - ett svenskt uppstickarföretag. Kanalen heter Genealogi och läser av de flesta nyheter inom området. Om du ser att din nyhetssajt, blogg eller hemsida inte finns med så skicka ett mail till mig med RSS-feed så lägger jag in den. Din hemsida kan du lägga in själv om du blir medlem.

Jag har också startat en grupp på Facebook där man kan diskutera släktforskning, ställa och svara på frågor eller bara informera andra om sin forskning. Du är välkommen som medlem.

Jag har också satt ett reducerat sommarpris på min släktforskningskurs för nybörjare.


Allt utom kursen är helt gratis. Ha en fortsatt trevlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...